ktirio-skitso

«Τέχνης Εκπαίδευση Χαράζει στους Νέους Ήθος ..»

Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων 2018-19, το Γυμνάσιο Παναιτωλίου σε συνεργασία με το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Αγωγής και Αποκαταστάσεως «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ» σχεδίασε και υλοποίησε project με θέμα: «Τέχνης Εκπαίδευση Χαράζει στους Νέους Ήθος - Μπες στη δική μου θέση μια μέρα...».
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από ομάδα 20 μαθητών/τριων της Γ΄ Γυμνασίου με υπεύθυνους καθηγητές το Διευθυντή Νικόλαο Βάρσο και την εκπαιδευτικό Χριστίνα Παπατριανταφύλλου.
Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν και να βιώσουν το θέμα της ετερότητας, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες.
Επιμέρους στόχοι:
 Γνωρίζοντας και κατανοώντας: Να γνωρίσουν το θέμα της ετερότητας και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν άτομα µε αναπηρίες.
 Διερευνώντας και Εντοπίζοντας: (δεξιότητες): Να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να βλέπουν τον κόσμο μέσα από τα µάτια του (δεξιότητα ενσυναίσθησης / empathy).
 Συνεργασία και Επικοινωνία: Να εκφραστούν και να βιώσουν συναισθήματα αλληλεγγύης. Να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Να συνεργάζονται μεταξύ τους αρμονικά.
 Συνδεόμενοι µε τη ζωή: Να βιώσουν τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα άτομα µε αναπηρίες.
 Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητα, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου, είτε αυτή αφορά διαφορές στη σωματική, είτε στην πνευματική του κατάσταση.
 Να ενθαρρυνθούν για την υιοθέτηση συμπεριφορών που προάγουν την αποδοχή του διαφορετικού.
Μέθοδος υλοποίησης:
Η υλοποίηση του σχεδίου βασίστηκε στις παιδαγωγικές αρχές της ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης, αλλά και της διαθεματικότητας, αξιοποιώντας τη μέθοδο σχεδίου εργασίας project.
Φάσεις προγράμματος:
 Η πρώτη φάση, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου και περιλάμβανε εργαστήρι με σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και ουσιαστικής επικοινωνίας και να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και ικανότητες.
 Στη δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Αγωγής και Αποκαταστάσεως «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ» με σκοπό την προετοιμασία-προσαρμογή των μαθητών/τριων στο ειδικό κέντρο (κέντρο διημέρευσης-ημερησίας φροντίδας ατόμων με νοητική υστέρηση και συνοδές αναπηρίες).
 Στην τρίτη και τέταρτη φάση έγινε υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων των μαθητών/τριών του σχολείου μας με τους εκπαιδευόμενους του Κέντρου στα παρακάτω εργαστήρια:
- Εργαστήριο Κηροπλαστικής
- Εργαστήριο Κεραμικής
- Εργαστήριο Μεταξοτυπίας - Παλαίωσης Εικόνων
- Εργαστήριο Λαϊκής Τέχνης
Στις ανωτέρω φάσεις οι μαθητές/τριες είχαν χωριστεί σε 4 πενταμελής ομάδες και έγινε διαδοχικό πέρασμα των ομάδων από όλα τα εργαστήρια.