- Αρχική
-
Το Σχολείο
- Ανακοινώσεις
-
Οι Άνθρωποι
- Εκπαιδευτικοί
- Μαθητές
- Γονείς
- Ο Τόπος
-
Δραστηριότητες
- Γιορτές
- Επισκέψεις
- Εκδηλώσεις
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Μαθήματα
- Κοινωνικό Σχολείο
- Ενδοσχολική Επιμόρφωση
-
Για Γονείς
- Επικοινωνία
«Τέχνης Εκπαίδευση Χαράζει στους Νέους Ήθος ..»
Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων 2018-19, το Γυμνάσιο Παναιτωλίου σε συνεργασία με το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Αγωγής και Αποκαταστάσεως «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ» σχεδίασε και υλοποίησε project με θέμα: «Τέχνης Εκπαίδευση Χαράζει στους Νέους Ήθος - Μπες στη δική μου θέση μια μέρα...».
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από ομάδα 20 μαθητών/τριων της Γ΄ Γυμνασίου με υπεύθυνους καθηγητές το Διευθυντή Νικόλαο Βάρσο και την εκπαιδευτικό Χριστίνα Παπατριανταφύλλου.
Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν και να βιώσουν το θέμα της ετερότητας, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες.
Επιμέρους στόχοι:
Γνωρίζοντας και κατανοώντας: Να γνωρίσουν το θέμα της ετερότητας και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν άτομα µε αναπηρίες.
Διερευνώντας και Εντοπίζοντας: (δεξιότητες): Να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να βλέπουν τον κόσμο μέσα από τα µάτια του (δεξιότητα ενσυναίσθησης / empathy).
Συνεργασία και Επικοινωνία: Να εκφραστούν και να βιώσουν συναισθήματα αλληλεγγύης. Να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Να συνεργάζονται μεταξύ τους αρμονικά.
Συνδεόμενοι µε τη ζωή: Να βιώσουν τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα άτομα µε αναπηρίες.
Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητα, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου, είτε αυτή αφορά διαφορές στη σωματική, είτε στην πνευματική του κατάσταση.
Να ενθαρρυνθούν για την υιοθέτηση συμπεριφορών που προάγουν την αποδοχή του διαφορετικού.
Μέθοδος υλοποίησης:
Η υλοποίηση του σχεδίου βασίστηκε στις παιδαγωγικές αρχές της ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης, αλλά και της διαθεματικότητας, αξιοποιώντας τη μέθοδο σχεδίου εργασίας project.
Φάσεις προγράμματος:
Η πρώτη φάση, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου και περιλάμβανε εργαστήρι με σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και ουσιαστικής επικοινωνίας και να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και ικανότητες.
Στη δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Αγωγής και Αποκαταστάσεως «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ» με σκοπό την προετοιμασία-προσαρμογή των μαθητών/τριων στο ειδικό κέντρο (κέντρο διημέρευσης-ημερησίας φροντίδας ατόμων με νοητική υστέρηση και συνοδές αναπηρίες).
Στην τρίτη και τέταρτη φάση έγινε υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων των μαθητών/τριών του σχολείου μας με τους εκπαιδευόμενους του Κέντρου στα παρακάτω εργαστήρια:
- Εργαστήριο Κηροπλαστικής
- Εργαστήριο Κεραμικής
- Εργαστήριο Μεταξοτυπίας - Παλαίωσης Εικόνων
- Εργαστήριο Λαϊκής Τέχνης
Στις ανωτέρω φάσεις οι μαθητές/τριες είχαν χωριστεί σε 4 πενταμελής ομάδες και έγινε διαδοχικό πέρασμα των ομάδων από όλα τα εργαστήρια.